La Paula Gómez tenia la intenció d’estudiar Medicina: “Treia molt bones notes i vaig arribar a selectivitat amb una mitjana súper bona, però en dues assignatures clau em va anar malament i ho vaig veure com un senyal. Vaig decidir de parar i, com que m’agradava el maquillatge, d’iniciar el Grau Superior de Caracterització i Maquillatge Professional, mentre decidia cap on m’encaminaria.” La decisió va ser un xoc familiar, perquè esperaven “una carrera universitària, que pensen té més sortides”. Gómez va acabar fent les pràctiques a l’empresa DDT SFX i va acabar dissenyant part dels materials utilitzats en el rodatge de La sociedad de la nieve, guanyadora del Goya a la Millor Pel·lícula i, també, als millors efectes especials i millor maquillatge.
Concretament, Gómez va participar en les tasques del modelatge dels cossos d’escuma i els motlles de mans, peus i caps per recrear l’accident d’aviació en el qual es basa la pel·lícula. A més a més, també va ser l’encarregada d’elaborar totes les restes d’ossos humans que es van haver de menjar els supervivents, i d’uns quaranta esquelets sencers, fonamentals per a donar una imatge real d’allò que es va viure als Andes el 13 d’octubre de 1972.
Gómez va estudiar el CFGS a l’institut Profesor Isidoro Sánchez de Màlaga. La Formació al Centre de Treball la va realitzar a l’estudi d’efectes especials DDT SFX de Barcelona, que després va decidir de contractar-la durant un any, i és l’equip que li ha permès l’oportunitat d’emprendre l’aventura de La sociedad de la nieve. Gómez també va participar en una iniciativa de CaixaBank Dualiza per poder realitzar una MasterClass a Barcelona amb estudiants del seu cicle i la professora Patricia Santos.
La seva passió pel maquillatge i el bodypaint, pràctiques que ja realitzava abans de decidir quina seria la seva formació, van ser també un bagatge clau a l’hora de demostrar la seva vàlua tant a l’institut com a l’empresa, permetent-li així participar en un projecte de primer nivell internacional.